ND design
we deliver quality
0   /   100

Šta je newsletter?

Pročitaj blog

Newsletter, kao periodično email obaveštenje, predstavlja izuzetno moćan alat kojim biznisi i organizacije uspostavljaju direktnu vezu sa svojim pretplatnicima. On sadrži informacije koje su od značaja za kupce i korisnike i najčešće se šalje u razmacima od 7, 15 ili 30 dana ali može biti i ad hoc tj samo onda kada imate nešto da kažete.

Čemu služi newsletter?

Newsletter se koristi za proširivanje svesti o brendu i približavanje brenda potencijalnim kupcima. U njemu može da se piše o tome ko ste, šta radite, koje su vaše vizije, vaši ciljevi, šta sve vaša kompanija planira da učini npr da pomogne zajednici u kojoj živite, da plati školovanje za najbolje studente u zemlji, da nagradi stalne kupce za vernost, …

Takodje, putem newslettera se kupci obaveštavaju o sezonskim popustima, novim proizvodima, novim ukusima, otvaranjima novih radnji, kampanjama, saradnji sa poznatim ličnostima, … takoreći o svemu što bi pretplatnicima na vaše vesti moglo da bude od značaja.

Sadržaj vaših mailova umnogome zavisi od branše u kojoj ste. Smatramo da u svakoj branši može da se pronađe dovoljno sadržaja za 12 newslettera godišnje. Jedna od tema koja je veoma široka i može vam pomoći kao izvor za kreiranje sadržaja je upravo svet iz koga dolazi vaš brend – koji su novi trendovi na globalnom tržištu, koja su nova tehnološka dostignuća, koji problemi muče vašu industriju usled globalne pandemije, održavanje globalnih seminara ili edukacija sa linkom za prijavu, … Jasno vam je, sky is the limit.

Neki uobičajeni tipovi sadržaja uključeni u newslettere su:


• Obaveštenja o firmi ili proizvodu i ažuriranja
• Novosti i trendovi u industriji
• Edukativni članci i vodiči
• Studije slučaja i priče o uspehu kupaca
• Promocije događaja i pozivi
• Ankete i pozivi na akciju
• Promotivne ponude i kodovi za popust

E mail marketing

Dosta puta smo čuli od vlasnika malih biznisa da ne žele da šalju newsletter jer smatraju da je to zastareo način promocije brenda. Mnogi smatraju da je važnije iskoristiti potencijal društvenih mreža kao i da je to sasvim dovoljno.

Mi želimo da vam predočimo koliki je marketinški potencijal newslettera. Kao prvo i osnovno, ovo je jedini vid reklamiranja iza koga ne stoji algoritam! Mailove šaljete direktno ljudima koji su se sami prijavili na vašu mailing listu jer žele da budu u toku sa vašim aktivnostima. On vam daje pristup u inbox vašeg potencijalnog kupca.

Kreativno osmišljen i dobro napisan prodajni tekst navešće svakoga da kroz mail ode na web sajt kako bi pogledao detalje što umnogome podiže posetu na vašem sajtu. Ovo je još jedan od benefita newslettera.
Nije lako napisati dobar prodajni tekst za newsletter zato je naša preporuka da za ovo unajmite proverenu osobu koja se bavi pisanjem ovakve vrste sadržaja. Newsletter bi trebalo da sadrži vrednu informaciju za pretplatnika ispričanu tonom dobronamernog prijatelja a nikako navalentan pokušaj da nešto prodate.

Mailing lista – temelj vašeg uspeha

Građenje email liste potencijalnih kupaca odnosno klijenata je najvažnija stvar za vaš marketing. Postavite subscribe dugme na websajt i motivišite posetioce da se sami prijave za vaš newsletter.
Ako primetite da se malo ljudi prijavilo ponudite vrednost u zamenu npr besplatni e-book sa manjom količinom sadržaja ali istog kvaliteta kao da nije bila besplatna. Možete poklanjati ulaznice za (vaše) evente, besplatno savetovanje, template za komplikovanu stručnu Excel tabelu, … Budite kreativni i ljudi će se sami prijavljivati.

Kod ovakvog načina građenja mailing liste izuzetno je važno napomenuti da se osoba unosom e-mail adrese prijavljuje i za vaš newsletter s tim što im morate ostaviti opciju i da se ne prijave. Jedini legalan način da sakupite email adrese je da ih ljudi sami ostave zato izbegavajte kupovinu kao i krađu email adresa.

Newsletter je mnogo više od obaveštenja – to je sredstvo za izgradnju dubokih veza s vašom publikom. Koristite ga pametno, kreativno i fokusirano, jer je on ključni kanal koji pomaže brendu da ostvari svoj pun marketinški potencijal u digitalnom dobu.