ND design
we deliver quality
0   /   100

Novi Google algoritam MUM

Šareni Google logo na zidu
Pročitaj blog

Google pretraživač je odavno postao mesto gde pitamo sve što nas zanima. Nešto kao najveća enciklopedija i biblioteka na svetu. Svaki mogući podatak o skoro svim stvarima na svetu možemo saznati upravo od njega. Iako Google sve zna, za kompleksnije upite potrebno je ponekad da postavimo i po 8 pitanja kako bi smo dobili kompletnu informaciju koju tražimo.

Kako je kod Google-a sve podređeno posetiocu i smanjenju vremena za dobijanje traženog rezultata, ova tehnološki izuzetno napredna kompanija stvorila je novu veštačku inteligenciju koju skraćeno zovu MUM (Multitask Unified Model). Ideja je da se vreme „guglanja“ skrati a da odgovori budu što više ljudski tj kao da nam ih je dao prijatelj koji se u to odlično razume.

Kako će MUM uticati na Google algoritam? Koje su glavne razlike između MUM i prethodnog algoritma, BERT-a? U nastavku ćemo detaljnije istražiti ova pitanja.

Šta je MUM i kako funkcioniše?

MUM predstavlja algoritam koji je sposoban za rešavanje više različitih zadataka u okviru jedne pretrage. On koristi ogromnu količinu podataka kako bi mogao da razume kontekst pretrage i da ponudi relevantne informacije korisnicima.

Takođe, sposoban je da procesuira govor i tekst istovremeno, i da razume prirodni jezik na nov način. Na primer, MUM bi mogao da razume upit „Kada je najbolje vreme da posetim Grčku?“ i ponudi relevantne informacije o vremenskim uslovima, turističkim destinacijama i najboljem vremenu za putovanje.

Kako će MUM uticati na Google algoritam?

Jedna od glavnih razlika između MUM i BERT-a je u tome što MUM nije samo usmeren na jedan zadatak, već je sposoban da rešava više zadataka istovremeno. MUM koristi veliku količinu podataka iz različitih izvora, uključujući i podatke iz drugih jezika, kako bi razumeo kontekst pretrage i ponudio relevantne informacije korisnicima. On razume 75 svetskih jezika, čita slike, audio i video formate i rezultat daje na osnovu informacija pronađenih kroz sve moguće izvore. Jezici više neće biti barijera da se dođe do traženih podataka jer će Google MUM zaviriti i na stranice napisane na japanskom ako smatra da se tamo nalazi odgovor na nečije pitanje.

Da bi odgovor na neki upit bio što bolji i precizniji, u rezultatima pretrage biće prikazani i tekst i slika i video ukoliko je to moguće a Google će težiti da rezultati uvek budu što više vizuelni jer je tako preglednije.

Prednosti i nedostaci MUM-a

Jedna od glavnih prednosti MUM-a je u tome što može da rešava više zadataka istovremeno, što znači da će biti sposoban da pruži korisnicima relevantnije informacije. Takođe, MUM koristi nepreglednu bazu podataka kako bi mogao da razume kontekst pretrage i da ponudi bolje odgovore na pitanja korisnika.

Međutim, baš to što MUM koristi velike količine podataka kako bi bio efikasan može biti i njegov glavni nedostatak. Obrada velike količine informacija može dovesti do povećanja vremena potrebnog za obradu upita što može uticati na performanse Google pretraživača.

Kako se pripremiti za MUM?

Ovaj novi algoritam, za koji sami kažu da je 1000 puta brži od dosadašnjeg BERT algoritma, preti da u potpunosti promeni dosadašnji pogled na SEO. Iz svega navedenog može se zaključiti da će konkurencija biti daleko veća nego do sada jer pretraga više nije samo na jeziku koji je smo koristili prilikom upita.

Iako MUM još uvek nije potpuno implementiran, postoje koraci koje možete preduzeti da se pripremite za ovaj novi algoritam. Jedan od načina je da fokusirate svoj sadržaj na određene teme i pružite što više informacija o tim temama. Na taj način, vaš sadržaj će biti relevantniji i lakše ga MUM može razumeti i povezati sa drugim sadržajem.

Takođe, možete se fokusirati na bolje interno linkovanje na vašem sajtu , kako bi MUM mogao lakše da razume kontekst vašeg sajta i da ponudi bolje odgovore korisnicima.

Ako se vratimo malo u prošlost search optimizacije, Google je prvo gledao samo jedan keyword pa je to lagano proširio na frazu. Vremenom je počeo da razume i kontekst ali ova revolucionarna promena sada donosi multimodalnost – sposobnost pretraživača da upite razume i obradi kao ljudski mozak. Ne možemo sa sigurnošću reći da li će nakon ove promene algoritma doći i do velikih promena u pozicijama ali jedno je sigurno – SEO više nikada neće biti jednostavno uraditi.