Dobar dizajn sajta ili jako kvalitetan sadržaj - šta je važnije
Kao web dizajneri, često nailazimo na pitanje: Šta je važnije na sajtu, zaista dobar dizajn ili kvalitetan sadržaj? Odgovor na ovo pitanje nije tako jednostavan kao što se može pomisliti. Dizajn i sadržaj igraju ključnu ulogu u uspehu sajta, a zanemarivanje jednog od njih može dovesti do manje efektivnog sajta. U ovom članku, istražićemo važnost i dobrog dizajna i kvalitetnog sadržaja i pokušati da zaključimo koji je važniji.
Dobar dizajn
O lepoti se ne raspravlja, to svi znamo. Možda lepota jeste u oku posmatrača ali kada je u pitanju web sajt, to je prva stvar koju posetioci primete. On može stvoriti pozitivan prvi utisak i podstaknuti posetioce da ostanu i dalje istražuju sajt. Postoji nekoliko razloga zašto je dobar dizajn važan:
Estetika: Atraktivan dizajn može vizuelno privlačiti posetioce. To može pomoći u stvaranju pozitivnog prvog utiska i podsticanju posetilaca da ostanu na sajtu.
Navigacija: Dobro dizajniran sajt je lak za navigaciju, sa intuitivnim menijima i jasnim linkovima ka različitim stranicama. To može pomoći posetiocima da brzo i lako pronađu informacije koje traže.
Korisničko iskustvo: Pametan dizajn može poboljšati korisničko iskustvo sajta. To može uključivati faktore kao što su brzina učitavanja stranica i prilagodljivost mobilnim uređajima, što sve može uticati na to kako korisnici interaguju sa sajtom.
Brendiranje: Dobar dizajn može pomoći u uspostavljanju identiteta brenda i učiniti da se sajt ističe između konkurencijom. To se može postići upotrebom boja, tipografije i slika koje su u skladu sa identitetom i vrednostima brenda. Procenjeno je da trenutno u svetu postoji skoro milijardu aktivnih web sajtova. Da bi ste, makar u svojoj niši, bili primećeni morate dati sve od sebe da imate najbolje moguće dizajniran web sajt. Na neki način, vrhunskim dizajnom pokazujete svojim posetiocima da vam je stalo do njih. Da ste uložili mnogo da njima bude lepo na vašem sajtu.
Kvalitetan sadržaj
Ovde dolazimo do druge važne teme a to je sadržaj. Internet ljudi kažu “Content is a King” i mi se naravno u potpunosti slažemo sa tim. Zapravo, praksa nam pokazuje da je ovo jedna od najvećih istina.
Iako dobar dizajn može stvoriti pozitivan prvi dojam, kvalitet sadržaja na kraju određuje da li će posetioci ostati na sajtu i uključiti se u njegov sadržaj. Kvalitetan sadržaj je neophodan iz sledećih razloga:
Informativnost: Glavni cilj sajta je da posetiocima pruži informacije. Kvalitetan sadržaj može obezbediti tačne i korisne informacije koje posetioci mogu koristiti za donošenje informisanih odluka.
Uključivanje: Dobar sadržaj može uključiti posetioce i podstaći ih da dalje istražuju sajt. Ovo može uključiti faktore poput interesantnih blogova, informativnih video snimaka, infografika i angažujućih slika.
SEO: Kvalitetan sadržaj takođe može poboljšati optimizaciju sajta za pretraživače (SEO) koristeći ključne reči i fraze koje su relevantne za sadržaj sajta. Ovo može pomoći u povećanju vidljivosti sajta na Google-u i privlačenju posetilaca.
Kredibilitet: Sadržaj takođe može uspostaviti kredibilitet sajta i njegovog brenda. To se može postići korišćenjem autoritativnih izvora, tačnih podataka i dobro istraženih članaka.
Poverite svoj biznis profesionalcima
Dakle, šta je važnije na sajtu, dobar dizajn ili kvalitetan sadržaj? Odgovor je da su oba jednako važna. Iako dobar dizajn može stvoriti pozitivan prvi dojam i podstaći posetioce da ostanu na sajtu, kvalitet sadržaja na kraju određuje da li će posetioci učestvovati u sajtu i vraćati se u budućnosti.
Da odemo korak dalje rekli bi smo da je najvažnija stvar na web sajtu da se posetioci osećaju dobro, da se lako snalaze i da jako brzo pronađu ono zbog čega su tu i došli. Mnogo je iskustva potrebno za izradu dobrog web sajta zato svoj sajt poverite profesionalcima. U moru svega što se nudi pokažite posetiocima vašeg web sajta da vam je bitno da imaju kompletan ugođaj. Kao u hotelu sa 5*. Ako vas vaš sajt ne zanima, zašto bi zanimao druge.